Week 4 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal,

Week vier van school weer gehad.
Maandag vrijwillegers werk weer gedaan bij de buitenschools opvang.
Ik mocht nu een uurtje kinderen helpen met Engels lezen en schrijven. Erg leuk om te doen maar soms wel vermoeiend als ze niet willen luisteren. Voor volgende week moeten we een hygiëne les verzinnen om ze dingen bij te brengen over de dagelijkse hygiëne.

De afspraken met de ondernemers uit de township gaan niet zo goed helaas. Sommige komen niet opdagen, of ze komen zonder informatie waardoor we niet verder kunnen. Voor hier is dat heel gewoon maar voor ons is dat wel een beetje wennen en aanpassen.

Zaterdag zijn we op safari geweest, eerst met een bootje over een rivier en daarna werden we met een auto door een game reserve gereden. Erg mooi, een neushoorn met zijn jong van dicht bij gezien, en smiddags een heerlijke lunch. (de fotos komen nog)

Bedankt voor de leuke berichtjes op de andere verslagen :) Enkosi!

• 25 Augustus 2014 - 16:05

Jan En Helly:

Ha die Anouk,

Wat leuk om te lezen wat je daar zoal doet en ziet en meemaakt, om jaloers op te worden!
    Ik denk dat dit de ervaring van je leven is.
    Leer je daar ook nog wat of maak je alleen maar interessante uitstapjes ??
    En hoe is het in je kamer/huisje/appartementje. Woon je alleen of met z'n tweeën? Gaat dat goed ?
    Wij wensen jou nog heel veel plezier en wijsheid toe en blijven je verslagen volgen.
    Groetjes uit Dronten
    Jan en Helly

• 27 Augustus 2014 - 10:48

Anouk Simmes:

Hoi Jan en Helly,

Ja ik leer ook nog wat hoor! Maar daarnaast veel uitstapjes natuurlijk :)
    Ik heb een kamer samen met een vriendin. Twee lossen bedden ieder een kast een een bureau en we hebben een badkamertje met wc douche en wasbak voor ons tweeen.
    Ik zit in een complex met stuk of 25 van zulke kamers.

• 05 September 2014 - 14:59

Victor En Erna:

Hoi Anouk,

Dit is ander werk dan bij de C 1000!
    Je kunt je nog omscholen als juf! Lijkt me , zo te lezen, echt iets voor jou......

Heb je al een idee waar je hygiene les over gaat of heb je die ondertussen al gegeven? Ging het goed?
    En hebben ze er wat van geleerd denk je?

Is die medicijn vrouw nog in de Township en dat cafe waar een hele lading mannen elke dag hun tijd doorbrengen?

Het gaat al opschieten, nog even en dan komt het thuis front!

Leuk hoor, zou best meewillen! Geniet er mar van, de tijd vliegt, maar dat zal je zelf ook wel in de gten hebben.

Enkosi! ( weet wel niet wat dat betekent maar zal wel goed zijn)

Erna! en Victor maar die zit nu in Duitsland en gaat zondag naar Canada, heel iets anders....