Kaapstad - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo Allemaal hier ben ik weer om jullie te vertellen wat ik de afgelopen weken heb mee gemaakt.

Voor school hadden we het druk met de eerste module afronden, verslagen inleveren en presenteren. Buiten dat zijn we nog steeds hard bezig met onze projecten in de sloppenwijken. Langzamerhand komt er meer voortgang in alles en het lijkt de goede kant op te gaan! Veel belangrijke informatie gekregen van verschillende instanties in het dorp, je moet even wachten hier maar dan heb je ook wat ;)

Ook ben ik begonnen met een duikcursus, de eerste les zit erop en in oktober ga ik weer verder. Dit doe ik samen met nog twee andere studenten.

In onze vrije tijd heb ik samen met Claudia onze eerste trip gepland. Een weekje Kaapstad whoehooee!
Zaterdag 20 September (toen mijn lieve broertje 18 werd) zijn we met het vliegtuig van Port Elizabeth naar Kaapstad gevlogen. We werden op het vliegveld opgehaald door de eigenaar van de B&B waar we verbleven. Hij heeft ons die middag samen met zijn vriendin meegenomen voor een rondje Kaapstad en lekker uit eten.
Zondag zijn we weer hem hun meegegaan, meer delen van kaapstad bezocht en lekker de hele ochtend wijn geproefd in de zon op verschillende wine farms! Wat een heerlijk leven.
Maandag zijn Claudia en ik met de trien naar Kaapstad gegaan, wat een grootte stad! We hebben een tour gehad op robbeneiland en de gevangenis van Nelson Mandela en hebben het V&A Waterfront bekeken. Erg indrukwekkend en mooi om te zien.
Dinsdag weer de stad in geweest alles bekeken, winkels, monumenten, historische plaatse en lekkere dingen gegeten en gedronken!
Woensdag hebben we om 8 uur sochtends de auto opgehaald, dit ging niet helemaal goed want we waren onze creditcard vergeten dom dom dom. Daarna naar Kaap de goede hoop gereden en Cape point. Vervolgens zijn we naar Boulders beach gegaan, een strand vol met pinguïns. :)
We hebben toen onze B&B in Kaapstad verlaten en zijn naar de volgende stop gegaan bij L'Agulhas. De tocht ernaar toe was erg leuk en een beetje ongepland over onverharde wegen.
Eenmaal aan gekomen waren we bij een vrouwtje die 50 jaar terug leefden. Gelukkig wel lekker geslapen.
Donderdags hebben we het meest zuidelijkste puntje van Afrika bezocht waar de Indische en Atlantische oceaan kruizen. Daarna doorgereden naar Mosselbaai waar we in een super leuk gezin terecht kwamen. We hebben lekker met de familie gegeten en Afrikaans gepraat haha erg moeilijk om te verstaan maar het is te doen.
Vrijdag was dan eindelijk de dag dat we met witte haaien gingen duiken en wat waren er veel. Tien witte haaien, wij in een kooi en konden de van onderwater bekijken. Op de boot was het zien van de haaien even spectaculair wat een beesten zijn het! De rest van de dag hebben we lekker niks gedaan omdat het weer niet echt meewerkte helaas.
Zaterdag was onze laatste dag alweer, smiddags heb ik dan eindelijk de bungee jump van 216 meter gedaan, wat was dat eng zeg maar blij dat ik het heb gedaan!
Savonds om 8 uur waren we gelukkig weer terug op de campus. Onder het rijden nog een beetje stress gehad ivm een lege tank een geen tankstation kunnen vinden, oeps.

Nu is het wachten op papa en mama die 2 oktober hier zullen zijn! Super veel zin in :) We gaan eerst naar Addo Elephants park en daarna ga ik met hun weer naar Kaapstad rijden!

Iedereen bedankt ook voor de leuke reacties onder me vorige blogs!

• 05 Oktober 2014 - 13:20

Erna En Victor:

Hoi Anouk, Lina en Guus,

Jullie zullen nu wel herenigd zijn!
    Guus zal wel niet langer hebben kunnen wachten tot .....

gezellig hoor zo met elkaar!

Voorzichtig in Addo! De olifanten kunnen er ruig aan toe gaan! Steken over zonder te kijken..

Wij hebben net jullie bruine container gevuld, propvol. Morgen zetten we ze alle twee buiten.
    Verder staat jullie huis er goed bij, geen onraad te bespeuren.

Geniet zo met elkaar, een tijd om straks op terug te kijken.

Groet uit Dronten! Kamille 20.

En Anouk, leuk joh duiken en straks je brevet! Stoer wat je allemaal doet en mee maakt in Zuid Afrika!

• 06 Oktober 2014 - 19:22

Helly:

Hee Anouk, Lina en Guus,

Leuk om dit lekker met elkaar te beleven, toch?
    Volgens mij genieten jullie er zeker van.
    Lina heeft het wel gezien met de safari's, zo te lezen op de app.
    Ben benieuwd hoe Lina en Guus het vinden in dat verre Afrika!
    We zullen straks de grote verhalen wel horen.
    Nog even lekker genieten daar....later.....
    Veel plezier en succes allemaal.

Groetjes Helly