Week 3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

De eerste twee weken zijn al weer voorbij.
Afgelopen week hebben we echt wat voor school moeten doen.
Elke dag hooguit twee uur naar school en daarnaast met de kleine bedrijfjes uit de sloppenwijken werken.
Die mensen weten bijna niks en de taal is ook een struikelblok dus soms is her erg lastig om daar mee samen te werken.

Vrijdag zjin we naar Port Elizabeth geweest met school, bij een bedrijf gekeken die beginnende bedrijfjes van 'zwarte' ondernemers helpen. De weg daar naartoe duurde lang maar was erg mooi om te zien. Wat veel mensen overal langs de weg, en bij elk stoplicht wordt wel wat verkocht.
In het weekend lekker rustig aan gedaan, lekker langs het strand gewandeld en van het lekkere weer genoten.

Maandag ben ik samen met Claudia begonnen met vrijwilligerswerk. Een na schoolse opvang die kinderen opvangt van 0-14 jaar. Elke maandag gaan we daar naar toe van 15-17 om activiteiten met ze te doen en engelse lessen te geven. Hele lieve kindjes daar en ze zijn allemaal super blij, ze willen je allemaal aanraken en met je spelen.

Nu ga ik weer hard aan school bezig!
Byebye

• 12 Augustus 2014 - 17:49

Lina:

Hoi Anouk,
    Wat leuk alweer een bericht.
    Goed om te lezen dat jullie vrijwilligerswerk zijn gaan doen. Wel lief zijn voor de kindertjes hè !!
    Met jullie opdracht gaat het vast lukken ook al zal het niet altijd even gemakkelijk gaan.
    Succes.
    XXXLinaXXX