Siya namkela nonke - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu Siya namkela nonke - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Anouk Simmes - WaarBenJij.nu

Siya namkela nonke

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni bo sisi, bo bhuti,

Ik zit nu vier dagen in het zonnige zuid Afrika! De vliegruig duurde lang en was nogal vermoeiend met twee gillende kinderen voor je de hele nacht. Eenmaal aangekomen werden we door school opgehaald en naar de campus gebracht. Iedereen heeft een tweepersoons kamer met een badkamertje erin. De zee ligt op 5 minuten loop afstand en overdag als we geluk hebben zijn er aapjes bij ons huisje. Het ontbijt, lunch en diner eet heel de school (ongeveer 200 man) samen in een kantine.
In de eerste dagen heb ik de stad bekeken en zijn we naar de townships (sloppenwijken) geweest. Heel indrukwekkend om die mensen zo te zien leven met eigenlijk niks.
De eerste dagen kregen we een overload aan informatie en zijn we begonnen met school. Onze opdracht is om iemand uit de sloppenwijk te helpen zijn bedrijf op te starten zodat hij/zij toch een beetje geld kan verdienen.
Een heel groot pluspunt is dat het hier veel goedkoper is een wijntje maar 0.60 euro cent! ;)

Dit weekend gaan we in omliggende steden kijken en veel lekkere dingen eten en drinken.

Groetjes vanuit het zonninge South Africa